Galiciana-Biblioteca Dixital de Galicia presenta un novo micrositio que recolle as obras dixitalizadas do fondo "Chamoso Lamas" cuxos orixinais se conservan na Biblioteca de Galicia. 
Manuel Chamoso Lamas nacía un 16 de maio de fai cento doce anos na Habana, pois era fillo de emigrantes, pero desde os catro anos residirá en Galicia, concretamente en Moldes, no concello de Boborás, onde foi veciño de Antón Losada Diéguez, que lle deu clase. Estudou o bacharelato no Instituto de Pontevedra, onde foi alumno de Castelao na asignatura de debuxo. Fixo o doutorado en Filosofía e Letras e Dereito en Santiago de Compostela e Madrid, nesta última cidade recibiu clases de Eugeni d'Ors e José Ortega y Gasset. Durante a Guerra Civil foi Comisario de Zona do "Servicio de Defensa del Patrimonio Artístico Nacional" coa misión de recuperar o patrimonio cultural. Durante a postguerra seguiu participando nos labores de recuperación do patrimonio, ocupando diversos cargos. O seu traballo como arqueólogo foi fundamental para a cidade de Santiago de Compostela e a súa Catedral participando nas excavacións que permitiron descubrir a tumba e lauda sepulcral do bispo Teodomiro de Iria. Outro importante achado o constitúe o descubrimento e recuperación as cubertas de pedra da Catedral tal e como as coñecemos hoxe en día. A contribución de Chamoso Lamas ao coñecemento e conservación do patrimonio cultural de Santiago de Compostela e das rutas xacobeas o leva a dirixir o Museo das Peregrinacións desta cidade. Foi presidente da Real Academia Galega de Belas Artes, que conserva dentro dos seus fondos a colección particular de fotografías que Manuel Chamoso Lamas legou a esta institución e que mostran o traballo desenvolvido ao longo de toda unha vida dedicada á conservación e difusión do patrimonio artístico español, e moi especialmente do patrimonio artístico galego.
O fondo obxecto de dixitalización e reunido neste novo micrositio, está formado por unha interesante colección de documentos publicados durante a guerra civil española polo bando republicano. Os xéneros tratados abarcan un amplo abano: poesía escrita na Fronte, crónicas de guerra, folletos propagandísticos, discursos dalgúns destacados personaxes da época ou libros ilustrados sobre as Brigadas Internacionais ou sobre a destrución que causaron os bombardeos na cidade de Madrid. Todos eles teñen como eixo central a defensa da causa republicana e o apoio moral e material ás tropas e aos cidadáns que se sitúan na retagarda. Esta colección a adquire a Consellería de Cultura da Xunta de Galicia no ano 1988 á viúva do seu creador, Manuel Chamoso Lamas. No ano 2018 a Biblioteca de Galicia completa a catalogación das 175 pezas que forman esta colección. Ata o momento dixitalizáronse un total de 68 pezas, xa que as restantes ainda teñen os dereitos de autor vixentes. Trátase fundamentalmente de monografías e folletos, que Galiciana-Biblioteca Dixital de Galicia presenta agora agrupadas nun novo micrositio, facilitando así a consulta de todos estes materiais.

Manuel Chamoso Lamas nacía un 16 de mayo de hace ciento doce años en La Habana, pues era hijo de emigrantes, pero desde los cuatro años residirá en Galicia, concretamente en  Moldes, en el ayuntamiento de Boborás, donde fue vecino de Antón Losada Diéguez, que le dio clase. Estudió el bachillerato en el Instituto de Pontevedra, donde fue alumno de Castelao en la asignatura de dibujo. Hizo el doctorado en Filosofía y Letras y Derecho en Santiago de Compostela y Madrid, en esta última ciudad recibió clases de Eugeni d'Ors y José Ortega y Gasset. Durante la Guerra Civil fue Comisario de Zona del "Servicio de Defensa del Patrimonio Artístico Nacional" con la misión de recuperar el patrimonio cultural. Durante la postguerra siguió participando en las labores de recuperación del patrimonio, ocupando diversos cargos. Su trabajo como arqueólogo fue fundamental para la ciudad de Santiago de Compostela y su Catedral participando en las excavaciones que permitieron descubrir la tumba y lauda sepulcral del obispo Teodomiro de Iria. Otro importante hallazgo lo constituye el descubrimiento y recuperación de las cubiertas de piedra de la Catedral tal y como las conocemos hoy en día. La contribución de Chamoso Lamas al conocimiento y conservación del patrimonio cultural de Santiago de Compostela y de las rutas xacobeas lo lleva a dirigir el Museo de las Peregrinaciones de esta ciudad. Fue presidente de la Real Academia Gallega de Bellas Artes, que conserva dentro de sus fondos la colección particular de fotografías que Manuel Chamoso Lamas legó la esta institución y que muestran el trabajo desarrollado a lo largo de toda una vida dedicada a la conservación y difusión del patrimonio artístico español, y muy especialmente del patrimonio artístico gallego.

El fondo objeto de digitalización y reunido en este nuevo micrositio, está formado por una interesante colección de documentos publicados durante la guerra civil española por el bando republicano. Los géneros tratados abarcan un amplio abanico: poesía escrita en el Frente, crónicas de guerra, folletos propagandísticos, discursos de algunos destacados personajes de la época o libros ilustrados sobre las Brigadas Internacionales o sobre la destrucción que causaron los bombardeos en la ciudad de Madrid. Todos ellos tienen como eje central la defensa de la causa republicana y el apoyo moral y material a las tropas y a los ciudadanos que se sitúan en retaguardia. Esta colección la adquiere la Consellería de Cultura de la Xunta de Galicia en el año 1988 a la viuda de su creador, Manuel Chamoso Lamas. En el año 2018 la Biblioteca de Galicia completa la catalogación de las 175 piezas que forman esta colección. Hasta el momento se han digitalizado un total de 68 piezas, ya que las restantes aún tienen los derechos de autor vigentes. Se trata fundamentalmente de monografías y folletos, que Galiciana- BDG presenta ahora agrupadas en este nuevo micrositio, facilitando así la consulta de todos estos materiales.